17 de maig del 2015

XVII MARXA DEL PUIG RODÓ  ( CORÇÀ)

preparats per fer la marxa

can Fuertes

Altimetria i quilometratge

Veure més fotos:

Descripció de la ruta

Avui tocava anar a caminar a Corçà amb motiu de la seva XVII marxa del Puig Rodó.

Marxa, com sempre molt ven organitzada i com sempre, amb molt de treball realitzat, per dissenyar i netejar els camins per on any rere any els amics de la organització ens fan passar, aprofitant al màxim els voltants de Corçà.
La marxa, com totes les anteriors, ha sortit des de la plaça de la Vila a l’abric dels seus centenaris plàtans, travessem la carretera de Palamós, com sempre s’ha dit...(ara la C-66), passem al costat de la sala polivalent i anem a buscar el Rissec, per el Mas Mata i Mas Gironès, travessat el Rissec, caminem per l’extrem del polígon industrial Rissec fins la alçada de Torreguinalda, que tombem a la dreta per pujar fins els dominis de Can Fuertes...ara tot tancat i barrat.
Baixem per l’antic camí fins a tocar l’entrada del polvorí de Vacamorta. Aquí caminem per un antic llit d’un rierol, que ens fa agafar alçada progressivament fins la part final, que per ben poc, ens hem d'ajudar amb les mans, per crestejar. Hem sortir als dipòsits d’aigua de la mancomunitat de municipis de Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l’Heura (altra vegada, als límits de Can Fuertes).
Toca baixar i u fem per el caminoll que surt del dipòsit i passa per el bosc  de Puntuhí, casi a tocar el mas de La Torre i passant per costat del pou de glaç del bosc de Puntuhí. Travessem un altra vegada el Rissec i arribem a la ermita de Santa Cristina ha on està instal·lat el primer control de avituallament.
 Santa Cristina de Corçà és una ermita romànica del segle XII. És un monument protegit i inventariat dins el Patrimoni Arquitectònic Català. La construcció consta d'una sola nau i absis de planta amb tendència a la forma de ferradura.
Un cop beguts...(d’aigua), reprenem el camí, travessant la carretera de Monells (GIV-6702) i agafem la direcció de Santa Cristina per el camí paral·lel a la carretera i a la alçada del barri, tombem a l’esquerra per caminar per un corriol dintre de bosc que ens fa sortir a Can Vaca i d’aquí al Coll dels Quatre Camins, havem passat per el segon avituallament.
Estem a la pista que ens portaria a Planils. Tant punt deixem el Coll ens topem amb el forn rajoler de Can Llobet, restaurat no fa gaire temps. Seguim pista avall (direcció Planils) uns 100 metres i ens desviem a la dreta, per caminar dins el bosc de Planils i dirigir-nos a la cirereta d’aquesta marxa...un camí recuperat dins la riera de Rodonell...(des de aquí vull felicitar als organitzadors per la tasca feta de recuperació de antics camins). No coneixia aquest camí, ni tan sols la riera, per està sempre tapada de romegueres i bardisses, la veritat es que en va sorprendre gratament, fins i tot per la quantitat d’aigua que porta i els gorg existents.
Aquest camí desemboca a la Font d’en Lilou, ara el camí es torna enfilar passant per les restes d’un forn de Calç, sota el Mas Güell, mas que passem al costat per anar a trobar altre vegada la riera de Rodonell, ara a prop del mas Vidal o a Can Casadevall, al barri de Anyells, el camí segueix la riera i hem crida l’atenció un sobreeixidor d’aigua d’uns quants metres d’alçada, existent a pocs metres del pont de la carretera de Palamós (C-66) que ens deixa a l’altra banda, entrant a Corçà per la ermita i carrer de Sant Sebastià, arribant altre vegada a la plaça de la Vila ha on ens espera un entrepà de botifarra, un bon glop de cava i un cafè, donant per acabada aquesta interesant marxa...fins la propera.