18 d’abril del 2015

Via Ferrata de les Gorges de Saleny

el grup que la vàrem fer

el pou de les goges i via ferrata

pas equipat

Ressalt de la Murtra

pont

franqueig

gorg del salt del llop

pont del Salt del Llop

traçat amb GPS

Veure més fotos:

Enllaç per veure la pel·lícula de la sortida:

Descripció de la ruta

Ruta feta el 18 d’Abril de 2015 i vàrem necessitar un temps de 2 hores per realitzar.la

Per accedir a la via ferrata venint de Platja d’Aro (La Bisbal d’Empordà) Agafem direcció Llagostera, i girem a la cruïlla que ens portaria a Romanyà de la Selva, (la G-6612),  passat el Km 4 a 500 metres a la dreta tenim un trencall i la zona d’aparcament.
Trobem l’aparcament ple de cotxes de gent que ,com nosaltres, també han vingut a fer-la.
Una vegada col•locats els arnesos comencem l’aproximació, caminant pista avall fins que un pal indicatiu de camins ens mena a agafar un corriol a ma dreta fins la font de Panedes.   L’aigua de la font de Panedes és picant i ferruginosa. S’accedeix per unes escales que baixen dins una modesta estructura que fa d’aixopluc i restaurada recentment.
Passat el paratge de la font que conforma una placeta, seguim pista amunt una curta estona, fins que un corriol a la nostre dreta, amb pal indicatiu ens mena avall a les gorges de Saleny i escrit a mà...ferrata de Saleny.
Així dons, baixem fins la riera de Saleny. Aquí trobem un petit pont de fusta que travessem amb moltes ganes de arribar al Gorg o Pou dels Goges a on comença la ferrata.
Es tracta d'una ferrata curta i fàcil, amb una mica de tot, ideal per persones que es vulguin iniciar en aquesta modalitat. Situada en un lloc ombrívol i atapeït de vegetació, propici fel.la després de dies plujosos... es espectacular.
Aquesta ferrada fou construïda a l'any 2002, per Albert Gironès, creador de varies ferrades, (Agulles Rodones, Cala del Molí), consta de tres trams ben diferenciats:
Pou dels Goges, (així s’anomena també a les Bruixes bones o Fades). Preciós paisatge enmig d'un un engorjat molt estret
Ressalt de la Murtra: Amb canvi constant de d'una riba a l’altra de la riera amb ajuda de uns quants ponts tibetans, de 8 metres, 11 metres, 13 metres, 13 metres, 25 metres.
Salt del Llop: amb 60 metres de desnivell és el tram més llarg. Pont Himàlaia, pont tibetà, pont de fusta. Aquesta part final de la ferrada és la més espectacular. A partir de l'últim pont nepalí, la via pren altura per sobre de la riera, anàrem flanquejant, per anar a buscar el pont tibetà que podrem observar per sobre nostre. Aquest pont no presenta cap dificultat, així podrem practicar per prendre habilitat davant de ponts més compromesos.
El pont ens portarà al final de la via ferrada, molt a prop d'on hem deixat el cotxe
Per sortir després de l'últim pont prenem camí que ens allunya del riu. En una pineda girem esquerra fins GR amb marques blanques i vermelles i no l'abandonem fins al cotxe, donant per acabada aquesta interesant sortida, que si be no hem caminat gaire, de ben segur que haurem agafat més “agulletes” que si es tractés de una llarga caminata.