22 de desembre del 2013

el grup a la malaurada Alzina grossa del mas Salelles

El Molí d’en Frigola

ruta que travesses moltes vegades el Daró

indicador de la Font de Cantagalls

el grup a la Font de Cantagalls

ma gravada a la pedra (ruta megalítica) a prop de Sant Sadurní

Sant Sadurní de l’Heura

Sant Miquel de Cruïlles

Ruta feta segons GPS

Veure més fotos:

Descripció de la ruta
Avui tornem a esmorzar a cal Carreter de Sant Sadurní d’Heura i u fem deixant el cotxes a la palanca de Cruïlles, passem per la malaurada Alzina grossa de Can Salelles, Can Si-n’hi-queda, barraca de pedra i per sobre del Molí d’en Frigola, per baixar fins al Daró, que travessem sense cap dificultat. Tot seguit ens encaminem fins la Font de Cantagalls travessant  la riera de Cantagalls unes quantes vegades(algunes amb més dificultat que d’altres). Pugem al Mas Gran per un camí estret i ben net que desemboca just al mas. Des de aquí agafem el camí que ens ve per l’esquerra amb pujada fins una plaça amb diferents camins, agafem el primer per la dreta, fins poc abans de can Pou de Muntanya que ens desviem un altra cop a la dreta i desemboquem als enrunats mas i Molí d’en Ribes. Aquí tenim altra vegada el Daró que travessem, i com diu “el refranero espanyol : Tanto va el cántaro a la fuente que al final se rompe” i el pobre Jose ajudant a passa a una de les Carmens va anar al aigua (semblava que feia Snorkel), sort que aviat arribem a Sant Sadurní, però abans passem per la curiosa ma a la pedra que hi ha ven ve al camí.
Una vegada esmorzats, tornem a caminar passem al costat de la fusteria Sais i just a tocar la carretera agafem un petit corriol que ens baixa al camí de Can Massot, per el que caminem una estona fins agafar, a l’esquerra, el camí que ens condueix fins a Sant Miquel de Cruïlles i de aquí fins la palanca passant per Can Girbau, donat per finalitzada aquesta divertida ruta, (per l’aigua a les rieres).