26 de març del 2011

Descripció de la ruta

Excursió sostreta del usuari de Wikiloc, en Jordi Freixa i Sala, que , gracies a les seves indicacions...i al GPS, seguim fil per randa i aconseguim ferla el dia 26 de Març de 2011 amb un temps de 7 hores 30 minuts.

Aquesta sortida és recomanada per persones amb un mínim d'experiència en rastrejar vells camins i saber orientar-se amb el GPS. Les Baumes que hem visitat encara tenen les restes de edificacions de les persones que les van habitar fins el anys 40 del darrer segle.

La ruta comença a la pista que va a la casa del Teixidor i que l’agafem a la cruïlla del castell de LLaés i església de Sant Bertomeu , passem sota la casa Teixidor, seguint la pista fins arribar a la primera cruïlla que ens porta girant a la dreta a la Baume del Teixidor, nosaltres la visitarem a la tornada. Seguim dons la pista i en arribar a un petit pla, quan la pista gira a l'est tenim a sobre nostra en direcció nord les runes de la Casa del Burbau.

Deixem la pista i pugem per les feixes en direcció nord fins una gran roca que i ha al mig de les feixes i sota les runes de la casa en direcció est. Aquesta roca la trobarem a la tornada. Continuem pujant sempre en diagonal a trobar la pista forestal que ve del Burbau, la seguim, en arribar al rec tenim una cruïlla de pistes, marxem per la de dalt que puja una mica, la seguim. Quan el marge de la cara nord es fa planer amb la pista, tenim una clapada de boixos (caldrà ajuda del GPS ), aquí el camí es ben perdut, el creuem tot pujant en direcció nord, sortim a unes feixes plens de avellaners i altres arbres que s' estan apropiant del terreny. Seguim pujant fins arribar al peu de una cinglera que resseguim i que ens porta sota la Baume de les FLeus, just al salt d’aigua del torrent de les Freus, d’aquí pugem a la baume per visitar-la (impressionant,... a valgut la pena l’envernissada ). Continuem el camí i el fem per el que baixa(esquerra) tot acabar la baume, senyalitzat amb pintura groga de la xarxa d'Itinerànnia del Ripollès i que puja a la casa de Milany , Seguim baixant en direcció oest, fins a trobar una cruïlla de camins, el que continua baixant va a les restes d'el Burbau (podríem haver pujat per aquí), nosaltres agafem per el que puja direcció nord-oest i que ens porta al rec de la Baumassa, una mica abans tenim el baixador que va a la Baume. Aquesta no la visitem, perquè la podem admirar des de dalt. seguim pujant tot passant per sobre la baume , i poc després arribem a la font de la Baumassa.

Continuem pujant fins a sortir a la carena, és l’hora d’esmorzar i aquest és un magnífic lloc estirats en els prats aprofitat la caloreta del sol. Després de agafar forces seguim una pista que marxa en direcció nord pel mig dels prat i que ens pujarà al Santuari de la Mare de Déu de la Cau. Estem en una cruïlla de camins, aquí anem en compte (no hem de agafar ni el camí de la dreta ni el de l’esquerra) hem de entrar al bosc just a la cruïlla i trobarem senyals de pintura blanca i groga del senders PR. Pugem per mig del bosc fins a sortir al caire de la Serra de Milany (aquí també trobem senyals de pintura groga de la xarxa de Itinerànnia del Ripollès amb les del petit recorregut)

Al caire ens pujarà tot passant pels abeuradors de la serra de Milany, al pla de Milany (pal indicador) i al cim del Castell de Milany.

Després de gaudir d'aquest magnific mirador de 360º, retornem al pal indicador del pla de Milany, tot baixant per la carena que porta a la casa de Milany per continuar per la pista que marxa a l'est, de seguida trobem una cruïlla , continuarem per la de sota que baixa a trobar el rec. Un cop hem creuat el rec, la pista comença a marxar tot pujant al sud, ben aviat trobem una nova cruïlla de pistes, deixem la principal i agafem la que marxa de pla i ressegueix tot el single del Morro del Quer .

Després de gaudir de les vistes de sobre del precipici del Morro del Quer, continuem per la pista en direcció est al Coll del Barreto , en arribar a prop del Torrent de Massats, baixem pel mig de feixes a trobar una bella pista que seguim i ens baixa tot resseguint el torrent (més avall es converteix en camí) a la casa de Massats.

Al mas Massats agafem la pista (cadena de ferro), que marxa de pla pel mig dels camps fins al caire, continuem pel mig d'uns prats tot pujant una mica en direcció nord , en arribar a la punta del single, surt un camí pel mig del boixos (és força brut però es resseguiex be), que tot planejant resseguiex tot el single fins a trobar el Torrent de Milany, el creuarem per sobre de la cascada i sortim a un petit pla, seguim el camí que va a l' oest tot travessant pel mig dels camps fins a arribar a la gran pedra que hem trobat al matí sota la casa del Burbau.

Ara només ens resta desfer el camí de l'anada, fins la primera cruïlla de pistes per visitar les Baumes del Teixidor, i anar al restaurant La Serra de Llaés per fer un bon dinar i donar per acabada aquesta interesant sortida.

Desnivell acumulat: 600.70 metres

Alçada mínima - màxima: 999 metres – 1531.50 metres

Distància aproximada: 20.77 km.

Ruta circular: Si

Track ruta Wikiloc: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?&id=1581578

Accessos: Per arribar, cal agafar la carretera de Ripoll a Olot passant per Vallfogona del Ripollès i a 5 km. de Ripoll, una cruïlla a mà dreta ens portarà per una pista en cimentada desprès de 10 km. a Llaés.

Data de la sortida: 26 - 03 - 2011

Integrants de la sortida: Loli, Carmen, Conxita, l’avi Joan, Pep, Martí, Salvador, Toni, en Joan “Furnet”, Carmen C. Jose S, Ramon,Josep J.(pipes),Xevi M. Pastor, Isa, Josep V, Gregori i la mascota Ron