7 de febrer del 2010

Descripció de la ruta

Ruta circular que ens permet, en poc menys de tres hores, passar per un seguit de corriols perduts en l’espessor dels boscos sota el Puig d’Arques.
La ruta comença al camí del mas del Forn del Vidre,(quilòmetre 6,5 de la carretera de la Bisbal a Calonge) pugem als quatre camins del Coll de Bregó per el camí vell i passat el dipòsit d’aigua dels bombers entrem a un corriol que surt a la dreta de la pista principal i passa per sobre les Roqueres d’en Mercader, sortim altre vegada a la pista de Bregó, la travessem per caminar per un llarg i ombrívol corriol que passa per la, ara abandonada, font Torroella i ens deixa al Saplà de Can Sàbat. Aquí ens topem amb el GR( marques de pintura vermelles i blanques) que el seguim a la dreta fins a Sant Cebrià dels Alls.
Sant Cebrià dels Alls era un petit poble conegut amb el nom de Camós de les Gavarres. Està format per una masia fortificada(el castell de Camós), per l’església de Sant Cebrià i per alguns masos dispersos. (Aquí el equip de festes...Chiquito i companyia..ens han preparat un esmorzar de forquilla i ganivet). Després del esmorzar cal continuar amb la panxa plena(sort que ara es de baixada), seguim la pista de Puig d’Arques a l’esquerra uns 500 metres, direcció al coll de la Ganga, fins abans de arribar a can Vergeli. Aquí comença (a la esquerra) el corriol de la mina. El nom li bé perquè existeix una mina construïda al 1950-54 per l’avi Nadal amb la intenció d’extreure plom (matèria utilitzada per el vernís aplicat a la ceràmica de La Bisbal). Actualment hi ha excavada una galeria de uns 20 metres de fundaria, la resta es va fer enfonsar per seguretat. El corriol es llarg, ombrívol i ben definit i ens porta fins a can Bancells i de aquí amb 10 minuts al començament de la ruta.