3 de gener del 2015

El grup abans de sortir

Cova de la Tuna

pujada al Monclar

el grup al cim del Montclar

El Menhir d’Es Terme Gros

vistes de la plana

Mapa de la ruta

Ruta feta segons GPS

Altimetria i quilometratge

Veure més fotos:

Descripció de la ruta

Excursió organitzada dins del context del grup Wikilocquerus amb l’afany de posar cara a molts companys que només coneixem per el seu pseudònim a Wikiloc.  amb el següent itinerari al massís de l’Ardenya: Pedralta, Cova La Tuna, coll de Ceps, el Montclar, coll de Sant Baldiri, cova Doble Entrada o de l’Ombra, Puig de Cols (417m), Pedralta.

Per arribar a Pedralta, cal entrar a Sant Feliu de Guíxols per la carretera de Santa Cristina d’Aro i a la tercera rotonda de la baixada a Sant Feliu hi ha un cartell indicador a mà dreta. De la important vila fins a Pedralta hi ha poca estona per una pista asfaltada.
Des de l’aparcament ja es veu la pedra basculant de Pedralta, considerada com la més gran d’Europa, està situada per sobre d’una altra que li fa de base, en la formació típica coneguda com “pedra cavallera”. Com tot el territori que l’envolta és formada de granit de biotita.
Al costat mateix del replà i al davant de la Pedralta, hi ha l’ermita de Pedralta.
Comencem a caminar passant pel costat de la pedra per agafar el corriol que hi ha a la seva dreta, baixem en direcció nord-oest cap el torrent de Molinets que separa la serreta de Pedralta i del Mirador de la muntanya de Can Creixell. És una baixada dreta, (hem de anar amb compte perquè el terra és de Sauló i en molt relliscós...)  tal com seran les nombroses pujades i baixades d’aquesta excursió. Des d’aquesta baixada anem veient més enllà els Carcaixells d’en Dalmau  A mida que anem baixant cap el torrent la temperatura comença a baixar i es nota el fred de la inversió tèrmica dels últims dies.  Arribem al punt més baix de la caminada (63m) a la riera del Vilar envoltats de densa vegetació i comencem a girar cap a sud-oest. Aviat toca tornar a pujar pe anar a visitar la Cova La Tuna. Sembla realment un forat fet per la mà de l’home, fins i tot amb el solc que es veu a la part inferior de l’entrada que indicaria l’existència d’una llosa circular que tancaria l’accés.
Hem pujat una part de les Costes de Sant Baldiri per baixar i anar a buscar el Torrent del Montclar. Ara tenim a la nostra dreta els contraforts dels Carcaixells.  Seguim pujant fins arribar al coll de Ceps i d’aquest coll al collet del Montclar i als seus peus per començar a pujar. No és una pujada complicada encara que es facin servir les mans. De fet la roca, amb bon calçat, s’arrapa molt bé a les botes.
Dalt del cim hi ha un pal amb una senyera i una estelada, Fem les fotos de rigor i comencem a baixar, dons l’espai allà dalt és molt reduït i nosaltres som molta gent. Tornem al coll de Ceps des d’on hem començat a girar en direcció sud-est i passant pel coll de Sant Baldiri ens hem atansat fins al menhir Es Terme Gros.
El Menhir d’Es Terme Gros, es troba al coll de l’Escurpi, aquí tenim dos opcions, una, seguir recte en lleuger descens per passar per la creu d’en Barraquer i d’aquí arribar-nos  fins a la cova de Dues Entrades o de l’Ombra. De la cova hem de refer el camí per dirigir-nos en direcció nord cap el sostre de l’Ardenya...el Puig de les Cols (417m) i una vegada fet el cim anar baixant passant per la Roca Verdera i arribant al Coll de Vidre (aquesta opció la varen fer la majoria de companys). .
Altra opció és, al Coll de l’Escurpi agafar un corriol en baixada fins el coll de vidre (aquesta opció serveix per reduir temps o si no es vol pujar al cim del Puig de les Cols, al ser una mica complicat de fer....jo portava els gossos , en Black i en Gin i vaig considerar que ja en tenien prou.)
Del coll de Vidre anem fent camí avall, seguint unes marques de pintura blava fins l’explanada de Pedralta a on tenim els cotxes, fent els últims comentaris, les últimes fotos de comiat i el desig de tornar a caminar tot plegats.

Desnivell acumulat: 571 metres
Alçada mínima - màxima: 54 metres – 407 metres
Distància aproximada: 11.20 Km.