15 de desembre del 2013

Corçà – Pedrinyà – Púbol - Corçà

Monells entre la voira

Fita i puig dels tres termes

Cal Roig de Claup

curioses fites al clot de la Baga

l'església de Sant Andreu de Pedrinyà

el grup a l'església de Sant Andreu de Pedrinyà

Púbol i la seva església

forn rajoler

Ruta feta segons GPS

Descripció de la ruta
Bonica sortida la de aquest diumenge, la que hem fet per visitar Pedrinyà  i la l'església de Sant Andreu.
Hem sortit del barri de Santa Cristina de Corçà per endinsar-nos en un moment dins del bosc, passem per el mas Güell i a tocar de La Pallissa. Arribats al coll del quatre camins, agafem el de l’esquerra, passant per sobre les runes de ca l’Esclopeter, més endavant passem al costat de la fita de terme coneguda amb els tres termes. Travessem la pista enquitranada que va de Millàs a Púbol per agafar una pista amb forta pujada que ens deixa sobre un turó amb unes magnifiques vistes de Cal Roig de Claup (impressionant masia i enclavament) i vistes del Pirineus. Baixem per el Clot de la Baga envoltats de boscos de joves alzines fins la carretera que va de La Pera a Madremanya, ens queda creuar.la per arribar a Pedrinyà. El veïnat de Pedrinyà pertany al municipi de la Pera i compta amb 20 habitants. Com a part del veïnat, hi ha l'església de Sant Andreu de Pedrinyà que és la que ha donat nom al poble.
Tornem a la carretera i caminem 300 metres en direcció a La Pera fins trobar la cruïlla a la dreta que porta a la zona esportiva municipal de la Pera,(camí de Pedrinyà a Púbol) passem per la zona esportiva i seguim carretera avall fins Púbol.
Esmorzem  a Can Bosch de Púbol i per tornar ho fem desfent el camí fins la cruïlla del camí de Pedrinyà a Púbol(camí del que hem vingut) i seguint per el camí que tenim al davant (ara es asfaltat fins Can Casademont), caminem envoltats de plantes de vivers, cal citar la curiosa cisterna d’aigua que hi ha als baixos de una masia a tocar del camí. Arribats a Planils deixem la carretera girant a la dreta passant per can Xocolater i can Ponç, es el camí que ens retorna al coll dels quatre camins, però que avants de arribar visitem un forn rajoler que es troba just a tocar del camí. Caminem una estona per passar per segona vegada per el mas de La Pallissa (ara per el camí de la dreta que passa per l’entrada al mas), seguim el camí i abans de arribar al mas Can Vaca ens endinsem al bosc seguint un corriol que ens porta fins el barri de Santa Cristina de Corçà a on tenim els cotxes i donar per finalitzada aquesta plàcida e interesant sortida

Desnivell acumulat: 209 metres
Alçada mínima - màxima: 36 metres – 192 metres
Distància aproximada: 13,72 Km.