31 de març del 2013

FONT PICANT- MONTIGALAR- BALCÓ DE LES BRUIXES ( BAIX EMPORDÀ)

EL MONTIGALAR

les dos fites a assolir
 La Font Picant i l’entrada al corriol de pujada
 La Font Picant de Madremanya
 La Font de Can Pujades
cim del Montigalar
 foto de grup al cim del Montigalar
 balcó de les Bruixes

Mapa de la ruta
Altimetria i quilometratge

VEURE MÉS FOTOS : https://plus.google.com/photos/112934715530670458635/albums/5862344300867141809

Descripció de la ruta

Feia temps que volia pujar altra cop al Montigalar, l’avia intentat dues vegades sense èxit, perquè el volia fer des del molí de can Llac, al principi de la “famosa porta de la tanca de can Llac” (aquí, anys enrere,  vàrem netejar força tram  i obrir un corriol que enllaçava amb un camí de pujada,   per una marxa de BTT de la Conca del Daró) però amb les neus del 2010 es va tapar i és impossible passar sense que prenguis mal.

Ara, aprofitant que han netejat el corriol de la Font Picant que no el coneixia i que al ser Setmana Santa molts de la colla son fora de vacances, m’ha semblat que seria interesant anar amb el companys que hem quedat de reten, a cremar els “bunyols” d’aquest dies al Montigalar.

La ruta, en principi no tenia cap dificultat, fora el desnivell que implica fer aquets cim, però com quasi sempre, m’agrada modificar les rutes i aquesta, al arribar al Coll del Portell, (que aquí tenim el tram final del ascens al Montigalar), hem tirat pista avall direcció altra vegada a la Font Picant fins passat el balcó de les bruixes, ha on hem girat a l’esquerra per passar per la part obaga de la muntanya i assolir el cim des de aquesta banda.
Del balcó de les bruixes, com sempre que he anat...impressionant i com a notes de la ruta, el corriol de la Font Picant...molt costerut i el fantàstic corriol de baixada final fins el Rissec, l’han netejat després de la nevada i ara s’ha convertit amb una pista...llàstima, perquè abans era molt “chulo” , ve,  almenys ara es pop passar .